مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 12:152021-06-20اقتصادي

اقتصاد دیجیتال و دولت آینده/ 10 پیشنهاد برای استفاده از فرصت های حوزه فناوری اطلاعات


به مناسبت آغاز دولت جدید و با عنایت به تحولات اساسی و فرصت های بی بدیلی که در حوزه فناوری اطلاعات در کشور و جهان در حال شکل گیری است، مواردی که می تواند در برنامه های دولت آینده مورد توجه قرار گیرد را مورد بررسی قرار داده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ علی بیات سیدشهابی کارشناس اقتصاد دیجیتال در یادداشتی نوشت: ارزش اقتصاد دیجیتال در سال 2020 حدود 25 هزار میلیارد دلار در جهان برآورد شده است، به طوری که در آینده نزدیک سهم دیجیتال از اقتصاد جهان حدود 25 درصد خواهد بود.

در این میان بیشترین سهم به حوزه فناوری های مالی اختصاص دارد که ارزش آن را معادل 8 هزار میلیارد دلار برآورد کرده اند و پس از آن، تجارت الکترونیکی با ارزش 2500 میلیارد دلار، گردشگری الکترونیکی 1000 میلیارد دلار و تبلیغات دیجیتال 400 میلیارد دلار بیشترین سهم را از اقتصاد جهانی دیجیتال خواهند داشت.

از طرفی براساس داده های رسمی تا اردیبهشت سال 1398 ، حدود 2800 شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور فعالیت کرده و توانسته است فروش بیش از 10 هزار میلیارد تومانی را تا تیرماه سال 1397 به ثبت برساند، این آمار و ارقام پتانسیل بالای ارزش آفرینی و توسعه کسب وکار این حوزه را بیش از پیش نمایان کرده و می تواند به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی در کشور نقش آف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد دیجیتال و دولت آینده/ 10 پیشنهاد برای استفاده از فرصت های حوزه فناوری اطلاعات

اقتصاد دیجیتال و دولت آینده/ 10 پیشنهاد برای استفاده از فرصت های حوزه فناوری اطلاعات