مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 12:102021-06-20سياسي

75 هزار هکتار از جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری گرفتار بیماری است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 75 هزار هکتار از جنگل های بلوط این استان مبتلا و گرفتار بیماری است.

- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 75 هزار هکتار از جنگل های بلوط این استان مبتلا و گرفتار بیماری است که از این سطح 50 هزار هکتار درگیر بیماری خشکیدگی بلوط و 25 هزار هکتار گرفتار آفت جوانه خوار بلوط شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، سید اسماعیل صالحی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با بیابان زدایی و خشکسالی در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: متاسفانه بیماری های خشکیدگی و آفت جوانه خوار در جنگل های بلوط زاگرس توسعه و شیوع یافته است که در همین راستا، سند ملی توسعه زاگرس با هدف پیشگیری، احیا، توسعه و بهره برداری از جنگل های زاگرس تدوین شده است.

وی یاداور شد: به منظور مقابله با بیماری آفت جوانه خوار بلوط، چهار هزار هکتار از جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری سم پاشی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، آفت جوانه خوار بلوط یکی از مهم ترین علت های تخریب گونه های جنگلی بلوط است که این آفت در مرحله لاروی از جوانه ها و برگ ها تغذیه و در صورت طغیان درختان را عاری از برگ می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

75 هزار هکتار از جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری گرفتار بیماری است

75 هزار هکتار از جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری گرفتار بیماری است