مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-20اقتصادي

فعالیت بزرگترین واحد پرورش شتر شیری کشور در زاهدان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن حدود 75 هزار نفر شتر، نیمی از جمعیت شتر کشور را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن حدود 75 هزار نفر شتر، نیمی از جمعیت شتر کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسین کیخا اظهار کرد: نعمت الله قنبر زهی دامدار شهرستان زاهدان از سه سال قبل بزرگترین واحد پرورش شتر شیری کشور را در اطراف زاهدان راه اندازی کرده و در حال حاضر دارای 270 نفر شتر سندی است.

وی افزود: شتر سندی از نژاد شتر پاکستانی و روزانه تا 20 کیلو شیر می دهد.

وی میزان سرمایه گذاری این دامدار زاهدانی برای راه اندازی این واحد دامداری را بیش از 150 میلیارد ریال ذکر کرد که تماما توسط شخص بهره بردار و بدون استفاده از تسهیلات بانکی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان بیان کرد: روزانه 220 کیلوگرم شیر در این واحد نیمه صنعتی تولید و با بسته بندی و برند تاجک بلوچستان راهی بازار مصرف داخل استان و استان های خراسان جنوبی، اصفهان، فارس و تهران می شود.

قنبر زهی یکی از دامداران زاهدانی نیز گفت: به دنبال توسعه پرورش شتر خصوصا شتر پرواری برای تولید گوشت شتر و نیز تبدیل شیر شتر به شیر خشک برای صادرات آن به خارج از کشور هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت بزرگترین واحد پرورش شتر شیری کشور در زاهدان

فعالیت بزرگترین واحد پرورش شتر شیری کشور در زاهدان