مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:402021-06-20اقتصادي

الگوی پساانتخاباتی بورس


همزمانی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری با برخی خبرهای اثرگذار بر روند سوددهی شرکت ها سبب شد تا شاهد رشد 25/ 1 درصدی میانگین وزنی قیمت سهام باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، به این ترتیب مطابق با سنتی دیرینه، این بار نیز روز بعد از مهم ترین رویداد سیاسی کشور با سبزپوشی نماگرهای تالار شیشه ای همراه شد.

حالا فعالان بازار که از دست تغییرات پی درپی در قوانین و محدودیت های معاملاتی به تنگ آمده اند، منتظرند تا ببینند آیا با روی کار آمدن دولت جدید در یک و نیم ماه آینده به فاز آرامش نزدیک می شوند یا خیر؟ روز نخست ازسرگیری معاملات بورس در هفته جاری با روشن شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و واکنش مثبت بازار سهام به این مساله مقارن شد.

در این روز رسیدن شاخص کل به محدوده یک میلیون و 161هزار واحدی ناشی از رشد 25/ 1درصدی این نماگر در شرایطی رقم خورد که به نظر می آید تداوم نگاه مثبت سرمایه گذاران به بورس و رسیدن به رونق غیرتورمی در سالیان آتی نیازمند تغییر رویکرد دولت ها و مسوولان بازارهای سرمایه به این بازار و کلیت اقتصاد است.

بر این اساس اگر سیاست خارجی و نگاه ارزی در دولت بعدی به گونه ای باشد که کشور در مسیر رشد اقتصادی گام بردارد، می توان انتظار داشت که بازار سرمایه نیز به عنوان تابعی از اقتصاد رشد غیرتورمی را شاهد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الگوی پساانتخاباتی بورس

الگوی پساانتخاباتی بورس