مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:202021-06-20اقتصادي

کارآفرینی و ارزآوری با عطر و بوی گل و گیاه


یکی از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گیلان،با اشاره به استعداد گیلان در حوزه تولید گل و گیاهان زینتی، تصریح کرد: این صنعت در گیلان بسیار درآمدزا و اقتصادی است و خریداران زیادی حتی در فضای مجازی سفارش خرید می دهند.

- ایسنا/گیلان یکی از پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در گیلان،با اشاره به استعداد گیلان در حوزه تولید گل و گیاهان زینتی، تصریح کرد: این صنعت در گیلان بسیار درآمدزا و اقتصادی است و خریداران زیادی حتی در فضای مجازی سفارش خرید می دهند.

شمال ایران با توجه به دارا بودن شرایط عالی آب و هوایی، رطوبت بالا، نیروی کار متخصص بالقوه و خاک حاصلخیز، یکی از استان های مستعد برای توسعه صنعت درختان و درختچه های زینتی به شمار می رود.

تنوع تولیدات که با بالاترین کیفیت در استان گیلان تولید می گردد سبب شده تا این استان همواره در رتبه های اولیه قرار گیرد.

به گفته کارشناسان کشاورزی، بخش وسیعی از خاک ایران در شمال کشور مستعد پرورش انواع گیاهان و گل هاست و چرخه تولید این محصول قابلیت بالقوه فراوانی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال دارد.

پرورش گل و گیاه در گیلان از ارزآوری خوبی برخوردار است؛ به گونه ای که سالانه در گلخانه های مدرن بین 60 تا 100 هزار دلار و در گلخانه های معمولی بین 15 تا 45 هزار دلار در هر هکتار ارزآوری برای کشور ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرینی و ارزآوری با عطر و بوی گل و گیاه

کارآفرینی و ارزآوری با عطر و بوی گل و گیاه