مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:202021-06-20اقتصادي

90 درصد مزارع گیلان وجین شد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از وجین 90 درصدی شالیزارهای گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار تاکنون 214 هزار شالیزار گیلان معادل 90 درصد توسط شالی کاران وجین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت آبی در شالیزارهای گیلان به بهترین نحو در حال انجام شدن است، اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع آبی شالی کاران گیلانی امسال با همتی مضاعف و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در هنگام خزانه گیری و مدیریت آب، کشت و مراحل نشا رو به بهترین شکل انجام دادند.

وی از وجین 90 درصدی شالیزارهای گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار تاکنون 214 هزار شالیزار گیلان معادل 90 درصد توسط شالی کاران وجین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از اهتمام شالی کاران به نشای مکانیزه در گیلان افزود: امسال مراحل نشا به دو صورت سنتی و مکانیزه نشا شده و بر اساس آمار تاکنون 170 هزار هکتار از شالیزار های استان امسال به روش ماشینی کشت شده است.

موسوی با تأکید بر اینکه گیلان بزرگ ترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است، بیان کرد: 171 هزار هکتار از شالیزار های گیلان در داخل شبکه از آب سد سفیدرود و مابقی خارج از شبکه از آب رودخانه ها، آب بندان ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد مزارع گیلان وجین شد

90 درصد مزارع گیلان وجین شد