مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 06:052021-06-20اجتماعي

سگهای ولگرد تهدیدی جدی برای حیات وحش استان یزد


کارشناس حیات وحش در استان یزد وجود سگهای ولگرد را علاوه بر انسانها برای محیط زیست هم خطرناک عنوان کرد و گفت: گزارش مستندی مبنی بر حمله سگ های ولگرد به گونه های ارزشمندی از جمله یوزپلنگ آسیایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، طبق آخرین بررسی های فسیلی سگ ها بیش از 18 هزار سال پیش از اجداد گرگشان جدا شده و اهلی شدند تا در کنار انسان زندگی کنند.

سگ ها در ابتدا در شکار کردن به انسان کمک می کردند تا سهمی از آن نصیبشان شود اما در حدود 12 هزار سال پیش و با شروع اهلی کردن گوسفند وحشی و بزکوهی، این حیوان نقش محافظت از گله های انسان را بر عهده گرفت.

در طی قرن های اخیر که شهرها شروع به بزرگ شدن کردند و روستاها کوچکتر شدند، نقش سگ ها مجدداً تغییر کرد و برخی از آنها کم کم به حیواناتی خانگی و یا سگ های گارد تبدیل شدند.

مشکل آنجایی پیش آمده که با صنعتی شدن دامپروری، دیگر نیازی به سگ های گله نبود و همچنین با کاهش جمعیت روستایی و کوچ به شهرها، سگ های بسیاری بدون صاحب رها شدند.

طبیعی است که سگ به عنوان یک گونه گوشتخوار، در صورت گرسنگی و در جهت بقاء خود اقدام به شکار کردن نماید و از این رو میتواند برای انسان و حیواناتی که در طبیعت زندگی کنند یک تهدید بشمار آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سگهای ولگرد تهدیدی جدی برای حیات وحش استان یزد

سگهای ولگرد تهدیدی جدی برای حیات وحش استان یزد