مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-20اقتصادي

لزوم شناسایی مزارع دیرکاشت برای مدیریت آفت ساقه خوار برنج


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برلزوم شناسایی مزارع دیرکاشت برای مدیریت آفت ساقه خوار برنج تاکید کرد.

- ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران برلزوم شناسایی مزارع دیرکاشت برای مدیریت آفت ساقه خوار برنج تاکید کرد.

عبدالرحمن زاغی اظهار کرد: هر ساله به دلایل مختلف نظیر توسعه و تجهیز اراضی شالیزاری و تحویل دیر هنگام اراضی به بهره برداران و کشت دوم بعد از برداشت گندم و کلزا، برخی از بهره برداران خارج از تقویم زراعی به کشت برنج اقدام می کنند که زمینه افزایش تراکم جمعیت و تداوم نسل کرم ساقه خوار را فراهم کرده و علاوه بر آن، تداخل نسل 2 و 3 آفت، تاثیر پذیری روش های کنترل آفت به ویژه مبارزه شیمیایی را کاهش می دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر لزوم شناسایی مزارع دیرکاشت، توصیه های فنی برای مدیریت آفت ساقه خوار برنج در این مزارع را اعلام کرد و گفت: برای مدیریت مطلوب آفت یاد شده در کشت های تاخیری، شناسایی مزارع و ثبت آدرس، شماره تلفن، مشخصات دقیق بهره بردارانی که خارج از تقویم زراعی اقدام به کشت برنج کردند توسط کارشناسان پهنه مراکز الزامی است.

وی بازدید مستمر هفتگی مزارع شناسایی شده توسط کارشناسان پهنه برای اطلاع دقیق از بیولوژی آفت، هماهنگی با مسئول حفظ نباتات ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم شناسایی مزارع دیرکاشت برای مدیریت آفت ساقه خوار برنج

لزوم شناسایی مزارع دیرکاشت برای مدیریت آفت ساقه خوار برنج