مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-20بين الملل

چرا آمریکا به شکل ناگهانی سامانه های دفاعی خود را از خاورمیانه خارج کرد؟


آمریکا به شکلی ناگهانی از خروج سامانه های دفاع موشکی خود از خارومیانه به ویژه از عربستان سعودی خبر داد و همپیمانانش را شوکه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی در روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم به خروج سامانه های دفاع موشکی آمریکا از منطقه خاورمیانه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت و نوشت: ناگهان و در زمانی که توان موشکی ایران و جنبش ها و بازوهای نظامی اش در منطقه خاورمیانه و به طور مشخص در منطقه خلیج فارس قدرتمندتر می شود، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش می کند که وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) کاهش تعداد سامانه های دفاعی در منطقه و به طور خاص در عربستان سعودی،عراق،اردن و کویت از اول ماه ژوئن کنونی را شروع کرده است.

این خبر را وزارت دفاع آمریکا نیز تأیید کرده است و آن را این گونه توجیه کرده است که این کار برای کارهای صیانت و نگهداری از این سامانه ها انجام داده است.

این یک دروغ آشکار است.

معمولا مهندسان و کارشناسان به مکان های استقرار این سامانه ها برای نگهداری و صیانت از آنها می روند و نه برعکس.

از آن جایی که عربستان سعودی با حملات موشکی پیوسته و تأثیرگذار توسط دولت صنعاء رو به روست لوید اوستن وزیر دفاع آمریکا با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و حاکم کنونی این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا به شکل ناگهانی سامانه های دفاعی خود را از خاورمیانه خارج کرد؟

چرا آمریکا به شکل ناگهانی سامانه های دفاعی خود را از خاورمیانه خارج کرد؟