مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 04:052021-06-20اقتصادي

موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی مانه و سملقان صادر شد


سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی مانه و سملقان از صدور موافقت اصولی برای ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست پایگاه میراث فرهنگی محوطه باستانی ریوی مانه و سملقان از صدور موافقت اصولی برای ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی خبر داد.

محمدجواد جعفری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب در راستای رشد صنعت گردشگری در منطقه سملقان، وجود پتانسیل های لازم در محوطه تاریخی ریوی و همکاری مردم منطقه، موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری روژان با مدیریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر شد.

وی عنوان کرد: نقشه ها و برآوردهای اولیه ایجاد این کمپ تهیه شده است و با پیگیری مالک و حمایت فرمانداری شهرستان مانه و سملقان و اداره کل میراث فرهنگی، به زودی عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

جعفری افزود: با توجه به اهمیت و پتانسیل های گردشگری و اشتغال زایی این محوطه تاریخی، در تلاش هستیم تا با اجرای طرح های گردشگری همگام با فعالیت های پژوهشی، زمینه لازم برای جذب گردشگر و اشتغال زایی پایدار در محوطه تاریخی ریوی فراهم شود.

وی گفت: این محوطه در سال 1346 با شماره 720 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و فعالیت های باستان شناسی و مرمتی از سال 1391 آغاز شد که با توجه به ویژگی های مهم باستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی مانه و سملقان صادر شد

موافقت اصولی ایجاد کمپ گردشگری در شهر تاریخی ریوی مانه و سملقان صادر شد