مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 03:502021-06-20سياسي

بنیانگذار دانشگاه یزد را بیشتر بشناسید


استاد «جلیل شاهی» بنیانگذار دانشگاه یزد یکی از مشاهیر و چهره های نام آوار در قید حیات استان یزد و ایران است که طی هشت دهه زندگی خود، خدمات ارزنده و فراوانی به به جامعه علمی و مهندسی کشور ارائه کرده است.

- ایسنا/یزد استاد جلیل شاهی بنیانگذار دانشگاه یزد یکی از مشاهیر و چهره های نام آوار در قید حیات استان یزد و ایران است که طی هشت دهه زندگی خود، خدمات ارزنده و فراوانی به به جامعه علمی و مهندسی کشور ارائه کرده است.

حسین مسرت نویسنده و پژوهشگر یزدی در گفت وگو با ایسنا از استاد شاهی به عنوان یکی از مشاهیر نامی استان یزد یاد کرد و راجع به زندگی نامه وی اظهار کرد: جلیلی شاهی در شب یلدای 1317 هجری شمسی در محله خرمشاه یزد در خانواده ای مسلمان و متدیّن متولّد شد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان هدایت واقع در همین محلّه در اوّل مهر 1325 هجری شمسی آغاز کرد و در خرداد 1331 به پایان برد.

وی با بیان این که جلیل شاهی دوره ی شش ساله ی دبیرستان را که از مهر 1331 هجری شمسی آغاز کرده بود، در دبیرستان ایرانشهر گذراند، یادآور شد: دبیرستان ایرانشهر در آن سالها با حضور مدیریتی قوی و معلمینی متعهد و باسواد همچون حسین محبوبی اردکانی، ابوالقاسم قلمسیاه، مرتضی کشوری، عبدالحسین مصحفی و شمس الدّین خرّمی، دوره ی طلایی خود را می گذراند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیانگذار دانشگاه یزد را بیشتر بشناسید

بنیانگذار دانشگاه یزد را بیشتر بشناسید