مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 خرداد 1400 ساعت 02:402021-06-19پزشكي

وقتی گرمای هوا آمپرمان را می چسباند!


وقتی در معرض هوای گرم قرار می گیرید شروع به تعریق کرده و آب بدنتان کم می شود، مانند وقتی که آب رادیاتور ماشین کم می شود و جوش می آورد، بدن هم در این شرایط با کمبود آب ممکن است آسیب های غیرقابل جبرانی شود.

- ایسنا/بوشهر وقتی در معرض هوای گرم قرار می گیرید شروع به تعریق کرده و آب بدنتان کم می شود، مانند وقتی که آب رادیاتور ماشین کم می شود و جوش می آورد، بدن هم در این شرایط با کمبود آب ممکن است آسیب های غیرقابل جبرانی شود.

به گفته یک کارشناس روزهای گرم سال را تجربه می کنیم و احتمال گرما زدگی برای افرادی که ساعات گرم روز به اجبار در فضای باز هستند یا کودکانی که در فضای باز تحرک دارند بالا رفته است.

برای درک بهتر گرمازدگی بدن را شبیه یک ماشین تصور کنید که اگر آب رادیاتور ماشین کم شود نمی تواند موتور را خنک نگه دارد و ماشین جوش می آورد و دچار آسیب می شود! کوثر حسن پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از کارهایی هم که آب در بدن ما انجام می دهد تنظیم دمای بدن است، اگر آب بدن کم شود در هوای گرم بدن نمی تواند دمای خود را در 37 درجه حفظ کند بنابراین دچار افزایش دما یا تب و آسیب می شود.

وی تصریح کرد: وقتی در معرض گرما قرار می گیریم اولین واکنش بدن برای خنک شدن تعریق است تا سطح پوست خنک بشود، با عرق کردن مقدار زیادی آب از بدن خارج می شود، اما زما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی گرمای هوا آمپرمان را می چسباند!

وقتی گرمای هوا آمپرمان را می چسباند!