مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 23:052021-06-19سياسي

آخرین وضعیت تست بالینی واکسن «کووپارس» /تزریق واکسن به بیمارانی دیابتی و فشارخونی


سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن «کووپارس» انستیتو رازی آخرین خبرها از انجام فاز دوم مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن را تشریح کرد.

- سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس انستیتو رازی آخرین خبرها از انجام فاز دوم مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن را تشریح کرد.

دکتر محمدحسین فلاح مهرآبادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس از ششم خرداد ماه آغاز شده است، گفت: مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس با 500 داوطلب در 2 گروه 250 نفره در حال انجام است و تاکنون حدود 300 نفر واکسن نوبت اول را دریافت کردند و حدود 15 نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند و امیدواریم طی دو هفته آینده تزریق به تمام 500 نفر انجام شود.

وی افزود: خوشبختانه مانند فاز اول کارآزمایی بالینی عارضه خاصی که سبب بروز مشکل در مطالعه شود نداریم و از نظر ایمنی زایی هم در روز سی و پنجم پس از تزریق دُز اول در فاز دوم نتایج را برای سازمان غذا و دارو ارسال خواهیم کرد.

درواقع می توان گفت نتایج از 14 روز بعد از تزریق دُز دوم واکسن به 150 داوطلب به سازمان غذا و دارو ارسال می شود تا بتوانیم مجوز ورود به فاز سوم را اخذ کنیم.

فلاح ادامه داد: آنالیز ما بر اساس تزریق دُز دوم است؛ زیرا ایمنی لازم را بعد از نوبت دوم تزریق داریم و دُز سوم ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت تست بالینی واکسن «کووپارس» /تزریق واکسن به بیمارانی دیابتی و فشارخونی

آخرین وضعیت تست بالینی واکسن «کووپارس» /تزریق واکسن به بیمارانی دیابتی و فشارخونی