مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 11:102021-06-19اقتصادي

حال ناخوش فعالان صنایع دستی خراسان جنوبی


یکی از فعالان صنایع دستی در خراسان جنوبی گفت: بافت فرش، پشتی، قالی و قالیچه در روستای خراشاد هنوز هم رایج است ولی فعالان این حوزه توقع دارند مسئولان با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی برای تأمین مواد اولیه و رونق بازار فروش اقدام کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، صنایع دستی و بافندگی در روستای خراشاد بیرجند سابقه ای دیرینه دارد و بیشتر دختران روستا در کنار مادران شان از کودکی با نخ های رنگی و گره زدن تار و پود برای کمک به معیشت خانواده آشنا می شوند.

حوله، فرش، قالیچه و پشتی می بافند و این حرفه را میراث بانوان این سرزمین می دانند.

ساعت های طولانی پشت دار قالی نشستن و خیره شدن به نخ ها و نقش های ریز و درشت طاقت فرساست اما هستند کسانی که از این راه نان بر سر سفره ها می برند و چاره ای جز گره زدن ندارند.

در تعداد زیادی از منازل اهالی خراشاد بساط حوله بافی(توبافی) به راه است و این ظرفیت بزرگ با توجه به توانمندی و نیروی انسانی می تواند در کاهش محرومیت ها و مشکلات منطقه مؤثر باشد اما با در نظر گرفتن مشقت و سختی های این حرفه متأسفانه درآمد ناچیزی نصیب فعالان این حوزه می شود و با مشکلاتی مواجه اند و از نقش های قالی بافان و تولیدکنندگان صنایع دستی، چیزی عاید آن ها نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال ناخوش فعالان صنایع دستی خراسان جنوبی

حال ناخوش فعالان صنایع دستی خراسان جنوبی