مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 10:152021-06-19سياسي

لزوم برخورد جدی تر با سازندگان نماهای غیرمجاز/نمای جانبی مخل سیمای شهری است


عضو کمیته سیما و منظر استان قم گفت: با توجه به تصویب کمیسیون ماده 5 شهرداری مکلف است در صورت به کار بردن نماهای غیرمجاز در ساختمان ها، مجوز پایان کار برای آن ساختمان را صادر نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، مصطفی سعادت طلب در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جشنواره نمای مطلوب اظهار داشت: در واقع به این دلیل که نمای هر شهر خروجی دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و معماری آن شهر است، بحث نمای مطلوب حائز اهمیت است.

وی در بیان معیارهای نمای مطلوب تصریح کرد: حجم سه بعدی ساختمان که قسمت مهمی از نما را تشکیل می دهد، مهم ترین معیار برای طراحی یک نما است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به نقش پررنگ سلیقه کارفرما در طراحی نمای ساختمان ها عنوان کرد: تقریباً می توان گفت نمای یک ساختمان با خواست و سلیقه کارفرما رابطه ای مستقیم دارد و طراح نیز در طراحی بنا تابع خواست کارفرما است و کارفرماها برای کسب سود بیشتر به دنبال طرح های لوکس برای نمای ساختمان هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری در عمل هیچ برخوردی با متخلفین ساخت وساز نماهای غیرمجاز انجام نمی دهد، گفت: با توجه به تصویب کمیسیون ماده 5 شهرداری مکلف است در صورت به کار بردن نماهای غیرمجاز در ساختمان ها، مجوز پایان کار برای آن ساختمان را صادر نکند، اما با ارج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم برخورد جدی تر با سازندگان نماهای غیرمجاز/نمای جانبی مخل سیمای شهری است

لزوم برخورد جدی تر با سازندگان نماهای غیرمجاز/نمای جانبی مخل سیمای شهری است