مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 08:502021-06-19پزشكي

درباره مهم ترین سلاح مبارزه با کرونا


رییس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از مهمترین سلاح ها برای کنترل همه گیری بیماری کرونا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی تزریق واکسن است که زنجیره انتقال ویروس را متوقف می کند.

- ایسنا/بوشهر رییس دفتر تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از مهمترین سلاح ها برای کنترل همه گیری بیماری کرونا در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی تزریق واکسن است که زنجیره انتقال ویروس را متوقف می کند.

سهیل افرازی با بیان اینکه ایمنی زایی واکسن ها حدود 2 تا 3 هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسن کامل می شود، عنوان کرد: لازم است تا آن زمان فرد به شکل دقیق پروتکل های بهداشت فردی را رعایت کند.

وی افزود: واکسینه شدن کامل فرد باعث کاهش چشمگیر ریسک ابتلا به فرم شدید کووید -19 و همین طور مرگ ومیر و آسیب های ناشی از آن می گردد ولی ازآنجاکه فرد واکسینه شده می تواند به شکل خفیف آن مبتلا شود و یا ناقل بدون علامت باشد لازم است تا زمانی که اکثریت قریب به اتفاق جامعه واکسینه نشده اند رعایت دقیق پروتکل ها را در دستور کار خود قرار دهد.

این متخصص تصریح کرد: واکسن های موجود در ایران که تحت نظارت سازمان غذا و دارو مجوز واردات دریافت کرده اند شامل واکسن های اسپوتنیک 5 (تولید روسیه)، استرازنکا (تولید کره جنوبی)


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره مهم ترین سلاح مبارزه با کرونا

درباره مهم ترین سلاح مبارزه با کرونا