مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 05:452021-06-19اقتصادي

اجرای شنبه های بدون پسماند در هشتمین محله جنوب تهران


طرح شنبه های بدون پسماند پس از اجرا در 7 محله منطقه 19 به مجتمع های مسکونی محله میعاد جنوبی رسید.

- ، علی توکلی شهردار منطقه 19 با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 8 هزار خانوار تحت آموزش های بازیافت قرار گرفته اند، گفت: این طرح در راستای تحقق اهداف کاپ از ابتدا تاکنون در شهرک های فرهنگیان وصال، سهیل و هوانیروز، خیابان بهمنیار، محله لقمان جنوبی و میثاق جنوبی به اجرا در آمده است.

وی درصد مشارکت شهروندان در طرح شنبه های بدون پسماند را به طور میانگین نزدیک به 25 درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری محله میعاد جنوبی نیز به این طرح اضافه شد.

توکلی خاطرنشان کرد: طی این طرح، ضمن اطلاع رسانی به شهروندان و توزیع کیسه های پسماند، زباله های خشک خانوارها که توسط آنها جلوی در منازل قرار می گیرد، در روزهای شنبه هر هفته از ساعت 9 تا 13 جمع آوری می شود.

به گفته شهردار منطقه 19، کاهش زباله گردی، کاهش هزینه های تأمین و نگهداری مخازن پسماند و کمک به چرخه بازیافت و حفظ محیط زیست از اهداف مهم طرح کاپ محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به جانمایی و استقرار دستگاه کمپوست در ساختمان های شهرداری این منطقه به منظور تبدیل پسماندهای تر به کود اعلام کرد: به منظور آشنایی نیروهای خدماتی شهرداری این منطقه با نحوه کار دستگاه و اهمیت آن، آموزش های لازم تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای شنبه های بدون پسماند در هشتمین محله جنوب تهران

اجرای شنبه های بدون پسماند در هشتمین محله جنوب تهران