مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-19اقتصادي

استثمار در بازار کار آنلاین به بهانه دورکاری


19 زمینه سوءاستفاده برخی کارفرمایان را هموار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: از اسفند 1398 و به دنبال گستردگی شیوع کووید-19 در کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا با پیروی از توصیه های سازمان جهانی بهداشت ضمن طبقه بندی گروه چهارگانه شغلی برای جلوگیری از چرخش ویروس در محیط های کسب و کار، دستورالعمل هایی برای دورکاری کارکنان در بخش خصوصی و دولتی منتشر کرد.

طبق این دستورالعمل ها که در بازه زمانی افزایش نگران کننده تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا، الزام آور و در مواردی هم اجباری بود، نیم تا دو - سوم کارکنان مراکز دولتی یا خصوصی-غیر از گروه شغلی یک و شامل مراکز خدمات امدادی و درمانی- با تشخیص مدیریت مجموعه ها باید به صورت دورکاری و از منزل انجام وظیفه می کردند و البته پرداخت دستمزد کارکنان دورکار هم طبق تاکید بخشنامه های دولت هیچ تفاوتی با زمان اشتغال حضوری آنها نداشت.

تا نیمه بهار امسال هم پس از اوج تصاعدی آمار فوت و پر شدن ظرفیت بستری ها چند بار این الزام به دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی ابلاغ شد.

علاوه بر این به دنبال افزایش زیان اقتصادی برخی کسب وکارها به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، برخی مشاغل هم، ناچار به تعطیلی واحدهای صنفی شده و کسب وکار خود را به فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی منتقل کردند تا هزینه های جاری و سرباری ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استثمار در بازار کار آنلاین به بهانه دورکاری

استثمار در بازار کار آنلاین به بهانه دورکاری