مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 03:152021-06-18پزشكي

کرونا و مشکلات آموزش عملی رزیدنت های جراحی


بررسی های یک مطالعه در کشور نشان می دهد که همه گیری کرونا آموزش عملی رزیدنت های جراحی را با مشکل مواجه کرده است.

- دکتر امیررضا عابدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به پژوهشی که اخیراً در خصوص تاثیر پاندمی کرونا بر آموزش های عملی رزیدنت های جراحی انجام شده است، گفت: در این پژوهش تاثیر پاندمی کرونا در آموزش رشته های جراحی ارتوپدی، ارولوژی، جراحی اعصاب و زنان بررسی شد.

طی این مطالعه پرسش نامه هایی به رزیدنت های این رشته ها در سراسر کشور ارسال شد و سوالاتی را در مورد میزان زمانی که آن ها صرف آموزش عملی، دیدن بیمار در اورژانس، مطالعات شخصی، آموزش های اساتید به صورت ویرچوال و آموزش های مجازی می کنند، مطرح کردیم.

وی خاطر نشان کرد: با بررسی پرسش نامه ها مشخص شد که در این دوره، آموزش های عملی رزیدنت ها تقربیا در تمامی رشته ها افت داشته است.

همچنین مطالعات شخصی رزیدنت ها بیشتر شده بود و آموزش های توسط اساتید هم در بعضی رشته ها بیشتر شده و در بعضی رشته ها تغییر نکرده بود؛ ولی در مجموع آموزش های مجازی و ویرچوال زیاد شده بود.

استادیار بخش اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این نشان می دهد که باید در پاندمی کرونا و پاندمی هایی که ممکن است در آینده پیش بیاید، اقداماتی انجام شود که آموزش های رزیدنت ها کم تر با مشکل مواجه شود تا ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و مشکلات آموزش عملی رزیدنت های جراحی

کرونا و مشکلات آموزش عملی رزیدنت های جراحی