مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 02:502021-06-18فرهنگي

«چشم اسفندیار» به ایتالیا رسید/ پرفورمنس ایرانی در رم باستان


علی شمس به دعوت فیلارمونیک شهر رم و در مراسم بازگشایی سالن های تئاتری در پایتخت کشور ایتالیا، پرفورمنسی را بر اساس شاهنامه فردوسی در یکی از مکان های باستانی رم اجرا می کند.

- علی شمس نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ایران که این روزها در شهر رم کشور ایتالیا در حال آماده سازی جدیدترین اثر نمایشی خود است، درباره این تجربه به بار دیگر فعال می شوند، فیلارمونیک رم برای از بازگشایی سالن های تئاتر و از سرگیری اجراهای تئاتری در سالن های نمایش کشور ایتالیا و همچنین شهر رم، مراسمی را تدارک دیده که طی آن چند کارگردان تئاتر به اجرای چند پرفورمنس در روزهای مختلف می پردازند.

وی ادامه داد: فیلارمونیک رم از من نیز دعوت کرده تا در کنار 4 یا 5 کارگردان دیگر که عموماً ایتالیایی هستم، پرفورمنسی را در این مراسم اجرا کنم.

شمس درباره پرفورمنسی که برای اجرا در شهر رم در نظر دارد، توضیح داد: من همیشه به اساطیر علاقه مند بوده و هستم و برای این پرفورمنس هم روی موضوع چشم اسفندیار از شاهنامه فردوسی کار می کنم که قرار است با حضور بازیگری ایتالیایی در تاریخ 30 ماه ژوئن یعنی چهارشنبه 9 تیر اجرا شود.

برنده جایزه نمایشنامه برگزیده جشنواره تئاتر فجر درباره اینکه آیا پرفورمنس مدنظر مبتنی بر متن یا فرم اجرایی است، یادآور شد: در این اجرا متن هم وجود دارد ولی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چشم اسفندیار» به ایتالیا رسید/ پرفورمنس ایرانی در رم باستان

«چشم اسفندیار» به ایتالیا رسید/ پرفورمنس ایرانی در رم باستان