مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1400 ساعت 01:252021-06-18بين الملل

مخالفت «عمران خان» با درخواست سازمان سیا برای استفاده از پایگاه های پاکستان


رییس جمهور پاکستان در گفتگویی با آکسیوس قاطعانه تأکید کرد که سازمان جاسوسی آمریکا «به هیچ وجه» اجازه نخواهد داشت که از خاک پاکستان دست به عملیات بزند.

- به نقل از اسپوتنیک، همزمان با خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از خاک افغانستان پس از 20 سال و تقلای پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا برای متقاعد کردن جمهوری های سابق شوروی قرار گرفته در شمال افغانستان به عنوان مکان هایی برای تداوم عملیات های آینده خود، عمران خان رییس جمهور پاکستان روز جمعه در مصاحبه ای به طور قاطع این امکان را رد کرد.

عمران خان در مصاحبه ای با آکسیوس که قرار است روز یکشنبه پخش شود، اظهار داشت که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مطلقاً اجازه نخواهد داشت که از خاک پاکستان دست به عملیات بزند.

این در حالی است که آژانس اطلاعات سرویس داخلی پاکستان همواره دروازه واشنگتن به روی افغانستان دهه ها پیش از تجاوز آمریکا به خاک این کشور در اکتبر 2001 بوده است.

اکنون و به گواه روزنامه نیویورک تایمز، ایالات متحده بار دیگر درصدد یافتن نائبانی در افغنستان برای پشتیبانی از آخرین نیروهای آمریکایی است که تا روز 11 سپتامبر خاک این کشور را ترک می کنند.

این تلاش واشنگتن همچنین نشان دهنده این باور مقامات کاخ سفید است که گروه طالبان گفتگوهای صلح را جدی قلمداد نخواهد کرد و دولت افغان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت «عمران خان» با درخواست سازمان سیا برای استفاده از پایگاه های پاکستان

مخالفت «عمران خان» با درخواست سازمان سیا برای استفاده از پایگاه های پاکستان