مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 خرداد 1400 ساعت 06:102021-06-18سياسي

مروری بر دستاوردهای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس


نیروهای جهادی توانستند با ارائه طرح های پشتیبانی و مهندسی جنگ، مشکلات عمده رزمندگان را در دشت، دریا، هور و کوه با ساخت راه ها، پل ها، سنگرها، - نیروهای جهادی توانستند با ارائه طرح های پشتیبانی و مهندسی جنگ، مشکلات عمده رزمندگان را در دشت، دریا، هور و کوه با ساخت راه ها، پل ها، سنگرها، خاکریزها و جاده ها مرتفع کرده، در بخش نظامی نیز با انواع ابتکارات و اختراعات، تا حد زیادی در سرعت بخشیدن و تسهیل فعالیت رزمندگان ایفای نقش کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ازآنجاکه نهادهای انقلابی در اجرای مأموریت های خود، درگیر پیچیدگی های نظام بروکراتیک نبودند، به محض تغییر اوضاع زمانه و بروز نیازهای جدید در کشور، به سرعت می توانستند با توجه به امکانات موجود برای خود مأموریت های کاری جدید تعریف کنند.

مأموریت اولیه و اصلی محول شده به جهاد سازندگی، رسیدگی به روستاها، محرومیت زدایی از مناطق محروم و تمرکز به توسعه اقتصادی روستاها بوده است.

جهاد سازندگی علاوه بر اجرای این مأموریت، در طول هشت سال دفاع مقدس نیز، وظایف جدیدی را با توجه به نیاز جبهه ها بر عهده گرفت.

پشتیبانی، تدارکات و امور فنی و مهندسی، ازجمله نیازهای مبرم جبهه ها بود و با توجه به تازه تأسیس بودن و کم تجربگی نیروهای مسلح ایران در این امور، ضرورت کمک رسانی به جبهه ها دوچندان می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروری بر دستاوردهای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس

مروری بر دستاوردهای جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس