مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 13:452021-06-17سياسي

شورای شهر باید اصالت معماری و هویت اسلامی شهر را حفظ کند


معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه بجنورد گفت: ما نماد و اصالت اسلامی در شورای شهر فعلی ندیدیم و اگر شورای شهر بخواهد معماری اسلامی را در بجنورد لحاظ کند یکی از نمادهای مهم آن مساجد است.

- حجت الاسلام والمسلمین حسین جمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: ما نماد و اصالت اسلامی در شورای شهر فعلی ندیدیم و اگر شورای شهر بخواهد معماری اسلامی را در بجنورد لحاظ کند؛ یکی از نمادهای مهم آن مساجد است، مثلاً مسجد جامع بجنورد که قدمتی صدساله دارد نباید آن گونه خراب می شد اما متأسفانه با یک سیاست غلط آن را تخریب کردند.

  وی گفت: خیلی از بزرگان ما در آن مسجد بزرگ شدند اما اصالت آن مسجد حفظ نشد و خراب شد و ازآنجایی که بودجه شهر دست نهادهای مذهبی نیست قشر مذهبی فقط می توانند مشورت دهنده ورود کنند اما تعیین کننده شهرداری بوده که خوب عمل نکرده است.

  مسجد دانشگاه بجنورد معماری اسلامی ندارد معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه بجنورد نیز در حال حاضر به گونه ای ساخته شده که شبیه به معماری و هویت اسلامی نیست و به تعبیر خود کلاسیک درست کردند و حتی برخی کنار مسجد ایستادند و نفهمیدند که مسجد است چون اصالتش حفظ نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای شهر باید اصالت معماری و هویت اسلامی شهر را حفظ کند

شورای شهر باید اصالت معماری و هویت اسلامی شهر را حفظ کند