مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 11:552021-06-17سياسي

انتخابات 28 خرداد با الهام از عطار نیشابوری!


در 22 فروردین در متنی درباره عطار تصور شد اشارتی سیاسی مد نظر است حال آن که مطلقا چنین قصدی در میان نبود اما ساعاتی مانده به متفاوت ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی همان سطور را نقل می کنیم با قصدی کاملا سیاسی.

- .

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- دو ماه پیش و در 22 فروردین 1400 در متنی درباره شیخ فرید الدین عطار نیشابوری به آثار مختلف او اشاره شد و از جمله به تذکره الاولیا ی او که با تصحیح و مقدمه بی نظیر استاد شفیعی کدکنی جلوه ای دیگر پیدا کرده است.

در آن متن چند سطر از همان آغاز تذکره الاولیا نقل شد و با این که سلسله مطالبی که زیر عنوان یک جرعه از اقیانوس فرهنگ و ادبیات ایران ارایه می شود هیچ ارتباطی با سیاست ندارد و نویسنده این سطور به قصد لذت خود و مخاطبان، گریزی به آن عرصه ها می زند از گفت و گوی امام صادق با ابوحنیفه این برداشت صورت پذیرفت که انتخابات 70 روز بعد مد نظر است.

حال آن که در 22 فروردین 1400 و در آن متن مطلقا چنین قصدی در میان نبود اما اکنون - ساعاتی مانده به متفاوت ترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی و چه بسا متفاوت ترین انتخابات تاریخ ایران- مجددا همان سطور را نقل می کنم با تأکید بر این که این بار قصدی کاملا سیاسی در میان است: اگرچه شیخ فرید الدین عطار از حیث مذهبی سنی بود و شیعه نبود (شیعیان قبل از صفویه هم غالبا هفت امامی بودن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات 28 خرداد با الهام از عطار نیشابوری!

انتخابات 28 خرداد با الهام از عطار نیشابوری!