مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 08:352021-06-17فرهنگي

معمار شهیر فنلاندی به نیاوران می آید/ انتشار مقالات نشانه شناسی سبک زندگی و هنر


تفاهم نامه همکاری میان فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند به منظور تسهیل، تقویت و گسترش تعاملات فرهنگی و هنری منعقد شد و در نخستین همکاری، آثار معمار شهیر فنلاندی به نیاوران می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، تفاهم نامه همکاری های فرهنگی و هنری میان فرهنگسرای نیاوران به نمایندگی عبادرضا اسلامی مدیر فرهنگسرا و مشاور معاون هنری وزیر ارشاد و سفارت فنلاند به نمایندگی کیو نوروانتو سفیر فنلاند در ایران منعقد شد.

قرار است در اولین همکاری فرهنگی هنری ما بین فرهنگسرای نیاوران و سفارت فنلاند، نمایشگاهی در تیرماه 1400 از اثار آلوار آلتو معمار شهیر فنلاندی در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود.

کمتر فردی در میان علاقمندان معماری و طراحی ساختمان و همچنین دانشجویان معماری و معماران را می توان یافت که با نام آلوار آلتو آشنایی نداشته باشد.

این معمار برجسته در عمر 78 ساله خود خدمات شایانی به معماری جهان کرد و از وی در نقاط مختلف دنیا بناها و آثار ارزشمندی به جای مانده است.

ارزش هنر و تخصص وی تا حدی بود که در کشور فنلاند دانشگاهی را به نام وی نامگذاری کردند.

 از پروژه های این معمار که در ایران به طراحی آن پرداخت، طراحی موزه هنرهای معاصر شیراز بین سال های 1969 تا 1973 بود که به مرحله ساخت نرسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معمار شهیر فنلاندی به نیاوران می آید/ انتشار مقالات نشانه شناسی سبک زندگی و هنر

معمار شهیر فنلاندی به نیاوران می آید/ انتشار مقالات نشانه شناسی سبک زندگی و هنر