موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1400 ساعت 08:152021-06-17سياسي

مسئولیت سیاسی را به اهلش بسپاریم/اهلیت یعنی نترسیدن از دشمن


استاد تفسیر قرآن در حوزه علمیه و دانشگاه شهرکرد با اشاره تفسیر آیه 58 سوره نسا گفت: مردم باید امانتی را که به معنای مسئولیت سیاسی است به دست اهلش بسپارند و اهلیت و شایستگی یعنی عدم ترس از دشمن.

- حجت الاسلام است که باید به اهل آن سپرده شود.

وی با اشاره به فرمایشات امام علی(ع) به اشعث بن قیس مبنی بر اینکه مسئولیت فرمانداری آذربایجان امانت است بر گردن تو اظهار داشت: طبق آیات سوره مائده کسی اهل امانت است که از دشمن نترسد و نگاهش به دستان دیگران نباشد همچنین این مهم در سوره هود نیز تاکید شده است که کسی باید مسئولیت سیاسی داشته باشد که امیدش به دشمن نیست.

وی خاطرنشان کرد: پس طبق آیات قرآن به مردم جامعه اسلامی تاکید شده که باید در صحنه حضور یابند و امانتی که مسئولیت سیاسی است را به دست اهلش بسپارند.

هاشمی بیان داشت: در آیه 27 سوره انفال صریحا تاکید شده است که مردم نباید به خدا، رسول خدا و امانت ها خیانت کنند که در حدیث معتبری از رسول اکرم(ص) از جمله خیانت های به خدا و رسول و امت اسلامی گماشتن فرد نالایق به مسئولیت است.

وی تصریح کرد: پس با توجه به آیات قرآن از جمله وظایف شرعی ما حضور در صحنه انتخابات و انتخاب فردی با صلاحیت و شایستگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت سیاسی را به اهلش بسپاریم/اهلیت یعنی نترسیدن از دشمن

مسئولیت سیاسی را به اهلش بسپاریم/اهلیت یعنی نترسیدن از دشمن