مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 11:152021-06-16فرهنگي

اولین جشنواره صنایع دستی و غذاهای سنتی میبد برگزار شد


اولین جشنواره صنایع دستی و غذاهای سنتی میبد با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری و پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد در مجموعه راسته بازار این شهر برگزار شد.

- حسین فلاح فرماندار میبد در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت: این مراسم به منظور معرفی صنایع دستی و غذاهای سنتی مردمان شهر تاریخی میبد در مجموعه احیا شده راسته بازار میبد برگزار شد تا فرهنگ گذشتگان برای آیندگان و جوانان امروز تداعی کند.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره احیا و رونق بخشیدن به صنایع دستی میبد نظیر موتابی، کاربافی، زیلو، سفال و سرامیک، انواع غذاهای سنتی میبد نظیر مشتوک، شولی، کماج، گندموگ، لتیروک و آش جو است تا بتوان این هنرها و صنایع پاک را در میبد برای همیشه پویا و جاودان نگه داشت.

فلاح راسته بازار میبد را یک محور بازرگانی و محلی برای خرید و فروش دانست و بیان کرد: این مسیر چون در محل گذرگاه تاریخی میبد و صنایع دستی و گردشگری شهرستان قرار دارد، قطعاً مکان و جایگاه مناسبی است که بتوان صنایع دستی میبد را در این مسیر تعریف کرد و با نگاه خوب میراث فرهنگی در این محل امیدواریم بتوانیم برای همیشه یک مرکز خرید و فروش دائمی ایجاد کنیم.

علیرضا نقوی شهردار میبد برگزاری جشنواره صنایع دستی و غذاهای سنتی بومی محلی میبد در محل راسته بازار این شهر را مهمترین اقدام با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین جشنواره صنایع دستی و غذاهای سنتی میبد برگزار شد

اولین جشنواره صنایع دستی و غذاهای سنتی میبد برگزار شد