مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 09:152021-06-16بين الملل

چین: مخالف هرگونه قلدری کشورها در امور دیگران هستیم


ایالات متحده و اتحادیه اروپا طی بیانیه مشترکی به طرح ادعاهای واهی علیه چین و تمامیت ارضی آن پرداختند- اقدامی که واکنش شدید پکن را در پی داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده در بیانیه مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا را به شدت رد و محکوم می کند.

به گفته ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین، دولت پکن شدیدا با تلاش های هر کشوری مبنی بر تحمیل خواسته های خود به دیگر کشورها مخالف است.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا روز گذشته طی بیانیه ای مشترک برخی ادعاها را علیه چین مطرح کردند.

در بند 26 متن این بیانیه صراحتا این ادعا مطرح شده است که ما (ایالات متحده و اتحادیه اروپا) به طور جدی نگران وضعیت دریای چین شرقی و جنوبی هستیم و به شدت با هر گونه اقدام یک جانبه جهت تغییر وضعیت موجود و افزایش تنش ها مخالفت می کنیم .

در ادامه این بند آمده است: بر اهمیت صلح و ثبات سرتاسر تنگه تایوان تاکید کرده و سعی به ترغیب طرفین جهت رسیدن به راه حلی صلح آمیز در قبال مسائل مرتبط با این تنگه داریم.

همچنین تصمیم داریم در تعاملات سازنده مان با چین بر سر مسائلی از قبیل تغییرات آب و هوایی، عدم اشاعه هسته ای و مسائل خاص منطقه ای هماهنگی کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: مخالف هرگونه قلدری کشورها در امور دیگران هستیم

چین: مخالف هرگونه قلدری کشورها در امور دیگران هستیم