مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 06:352021-06-16فرهنگي

ساخت بنای «دروازه قرآن شیراز» در «مینی ورلد» ملایر


بنای «دروازه قرآن» که یکی از آثار دیدنی شیراز به شمار می رود، در ابعاد کوچکتر از واقعی در ورودی مجموعه تفریحی توریستی جهان کوچک ملایر از سمت بوستان کوهسار در حال ساخت است.

- ایسنا/همدان شهردار ملایر گفت: بنای دروازه قرآن که یکی از آثار دیدنی شیراز به شمار می رود، در ابعاد کوچکتر از واقعی در ورودی مجموعه تفریحی توریستی جهان کوچک ملایر از سمت بوستان کوهسار در حال ساخت است.

حسین بابایی در گفت وگو با ایسنا، افزود: شهر شیراز در زمان های قدیم شش دروازه داشته و اکنون هیچ کدام از این دروازه ها وجود ندارند و تنها دروازه ای که طی این سال ها باقی مانده، دروازه قرآن است.

وی با بیان اینکه این دروازه یکی از بناهای اسلامی با ارزش محسوب می شود که در سال 1375 با شماره 1800 به عنوان آثار ملی ایران ثبت شده است، اظهار کرد: دروازه قرآن بنایی طاقی شکل بوده و در بالای این طاق ها در جایگاه ویژه ای قرآنی به دستور امیر قرار داده شد تا مسافران و مردمی که از زیر آن عبور می کنند، متبرک شوند و به خاطر همین ویژگی نام آن را دروازه قرآن گذاشتند.

بابایی درباره تاریخچه این اثر بیان کرد: دروازه قرآن شیراز توسط عضدالدوله دیلمی ساخته شده و در سالیان متمادی دچار آسیب و تخریب زیادی شد تا زمانی که مجدداً توسط کریم خان زند در دوره زندیه بازسازی شد و بخش هایی همچون یک اتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت بنای «دروازه قرآن شیراز» در «مینی ورلد» ملایر

ساخت بنای «دروازه قرآن شیراز» در «مینی ورلد» ملایر