مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 05:302021-06-16اجتماعي

نخستین ماهواره چوبی جهان به مدار زمین می رود


نخستین ماهواره چوبی جهان که توسط یک شرکت فنلاندی ساخته شده امسال به مدار زمین می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس،  نخستین ماهواره چوبی جهان که توسط یک شرکت فنلاندی ساخته شده امسال به مدار زمین می رود.

  این پروژه به نام ویزا وودست (WISA WOODSAT) می خواهد یک ماهواره کوچک را با پوسته بیرونی ساخته شده از تخته سه لا(تخته لایه) به فضا بفرستد.

WISA WOODSAT یک نانو ماهواره براساس استاندارد محبوب CubeSat است؛ کیوب ست به نوعی از ماهواره های کوچک گفته می شود که به صورت ماهواره ای متشکل از واحدهای مکعب شکل در ابعاد 10*10*10 سانتی متر و وزنی در حدود 1300 گرم تعریف شده اند.

این نانوماهواره که 10 سانتی متر طول و یک کیلوگرم وزن دارد، به مدت طولانی در مدار 500 کیلومتری زمین در معرض دماهای شدید، فشار خلاء و تابش های فضایی و سایر تشعشعات قرار خواهد گرفت این ماهواره چوبی در چارچوب مأموریتی که توسط شرکت فنلاندی Arctic Astronautics طراحی شده، پرتاب خواهد شد.

هدف از این ماموریت آزمایش رفتار و دوام این صفحات تخته سه لا در شرایط سخت فضایی و ارزیابی مناسب بودن آن برای ماموریت های آینده است.

این ماهواره با دو دوربین مجهز خواهد شد که یکی از آنها به یک چوب  متصل می شود و به تیم ماموریت اجازه می دهد تا نحوه تغییر سطح تخته سه لا ماهواره را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین ماهواره چوبی جهان به مدار زمین می رود

نخستین ماهواره چوبی جهان به مدار زمین می رود