مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 خرداد 1400 ساعت 03:302021-06-16پزشكي

تحلیل نمره ROMA جهت تشخیص زودهنگام احتمال ابتلا به بدخیمی تخمدان


به طور کلی تومور مارکرها، مارکرهای توموری یا همان نشانگرهای تومور کاربردهای مختلفی از غربالگری و نظارت بر پاسخ درمانی گرفته تا احتمال عود مجدد و پیشبینی موفقیت در مداوا را بر عهده خواهند داشت.

- انجمن سرطان آمریکا که مربوط به سال 2012 است، در همین بازه زمانی یک ساله این کشور با 22280 مورد ابتلای جدید و همینطور 15500 مرگ ناشی از بدخیمی های تخمدان رو به رو بوده است.

شاید متعجب شوید اما این بیماری مهم ترین علت مرگ و میر در میان سرطان های جیناکولوژیک (مربوط به بانوان) و همینطور 5 امین دلیل مرگ ناشی از سرطان بین زنان محسوب می شود.

از طرفی برخلاف سرطان سینه که پیشرفت های چشمگیری در زمینه تشخیص زودهنگام آن در مراحل اولیه و نجات جان بیماران به عمل آمده است، زنان زیادی در سراسر دنیا در اثر ابتلا به سرطان تخمدان از بین می روند چرا که معمولا مراحل ابتدایی بیماری علائم مشخصی ندارد و آزمایش غربالگری 100 درصدی نیز برای آن به اثبات نرسیده است.

امروزه تعداد محدودی از مارکرهای توموری برای تشخیص هرچه زودتر سرطان تخمدان توسط سازمان غذا و دارو آمریکا معرفی شده اند که هر یک رنج نرمال و مشخصات خاص خود را دارند.

به طور کلی تومور مارکرها، مارکرهای توموری یا همان نشانگرهای تومور کاربردهای مختلفی از غربالگری و نظارت بر پاسخ درمانی گرفته تا احتمال عود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل نمره ROMA جهت تشخیص زودهنگام احتمال ابتلا به بدخیمی تخمدان

تحلیل نمره ROMA جهت تشخیص زودهنگام احتمال ابتلا به بدخیمی تخمدان