مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 14:352021-06-15اقتصادي

واکنش وزارت صمت به گزارش مشکل تامین لاستیک رانندگان


وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در مورد مشکل رانندگان در تامین لاستیک واکنش نشان داد و توضیحاتی ارائه کرد.

- وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا در مورد "مشکل رانندگان در تامین لاستیک" واکنش نشان داد و توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در توضیحات این وزارتخانه آمده است: حسب ابلاغیه دولت از تاریخ 20 فروردین 1399 گروه کالایی لاستیک از گروه 1 به 2 تغییر یافت و تامین ارز آن نیمایی شد.

حسب تصمیم فوق از آن تاریخ به بعد هیچگونه ارز ترجیحی (4200 تومان) به واردات تایر تخصیص داده نشد و متعاقب آن وفق تصمیمات متخذه کارگروه پایش حمل و نقل کشور، کلیه واردکنندگانی که ارز ترجیحی در سال 1398 دریافت کرده اما موفق به واردات تایر نشدند تا 30 بهمن 1399 مهلت داده شد تا نسبت به واردات و ترخیص تایر تامین شده اقدام و از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه توزیع تایر راهداری براساس پیمایش و صدور حواله مطابق قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نسبت به عرضه اقدام نکند که در حال حاضر پس از دوره مذکور میزان موجودی تایر تامین شده با ارز ترجیحی به حداقل موجود رسیده است.

با وجود این از تاریخ ممنوعیت واردات تایر با ارز 4200 تومانی واردات با قیمت ارز نیمایی بطور مکفی انجام شده و هیچگونه اخلال و وقفه ای در روند واردات صورت نگرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش وزارت صمت به گزارش مشکل تامین لاستیک رانندگان

واکنش وزارت صمت به گزارش مشکل تامین لاستیک رانندگان