مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 12:002021-06-15اقتصادي

محبوبیت سوخت های فسیلی در یک دهه گذشته بدون تغییر ماند


یافته های یک گزارش نشان داد با وجود کاهش هزینه انرژیهای تجدیدپذیر و فشار بر دولتها برای اقدام در برابر تغییرات اقلیمی، سهم سوخت های فسیلی در سبد انرژی جهان به اندازه یک دهه گذشته بالاست.

- یافته های یک گزارش نشان داد با وجود کاهش هزینه انرژیهای تجدیدپذیر و فشار بر دولتها برای اقدام در برابر تغییرات اقلیمی، سهم سوخت های فسیلی در سبد انرژی جهان به اندازه یک دهه گذشته بالاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گزارش شبکه سیاست انرژی سبز REN21 نشان داد استفاده از سوخت های فسیلی تحت تاثیر رشد تقاضای جهانی برای انرژی، ادامه مصرف و سرمایه گذاری در نیروگاههای جدیدی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند و استفاده کمتر از انرژی زیست توده مانند چوب یا زباله زراعی در گرمایش و پخت و پز، استمرار پیدا کرده است.

سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، گاز و نفت، دی اکسید کربن تولید می کند که گاز گلخانه ای اصلی عامل گرمایش جهانی است.

رشد تمرکز جوی آلایندگیهای دی اکسید کربن، باعث افزایش درخواستها از دولتها برای کاهش چشمگیر میزان آلایندگی و محدود کردن استفاده از سوخت های فسیلی به منظور دستیابی به اهداف اقلیمی جهانی شده است.

طبق گزارش REN21، سهم سوخت های فسیلی در سبد انرژی جهانی در سال 2019 به 80.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محبوبیت سوخت های فسیلی در یک دهه گذشته بدون تغییر ماند

محبوبیت سوخت های فسیلی در یک دهه گذشته بدون تغییر ماند