مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 10:552021-06-15اقتصادي

سوت زنی در بازار سرمایه/ تخلفات را گزارش دهید


سازمان بورس و اوراق بهادار از همه فعالان بازار سرمایه دعوت کرد تا نسبت به ارسال گزارش های حرفه ای در مورد «ناهنجاری های عمده» که «موثق و قابل اثبات» باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سنا ، مهدی زمانی رییس اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه، گفت: وجود ناهنجاری ها در بازار سرمایه کشور علاوه بر ضررهای کلان اقتصادی، باعث نارضایتی و کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه می شود.

بررسی تجارب کشورهای دنیا و شناخت روش ها و ابزارهای نوین مبارزه با فساد، می تواند برای طراحی راهکارهای جلوگیری از فساد موثر باشد.

مهدی زمانی سبزی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده، استفاده از توان نظارت مردم در کشف جرائم و تخلفات به عنوان بازیگران اصلی بازار سرمایه از قوی ترین ابزارهای مبارزه، کشف و پیشگیری از بروز جرائم و تخلفات است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی تجارب موفقیت آمیز کشورهای پیشرو در حوزه سوت زنی (whistleblowing)، درخصوص اهمیت گزارش گران حرفه ای (whistleblower) در کشف  ناهنجاری ها، تشکیل اداره دیده بان سلامت بازار سرمایه با فعالیت در سه حوزه تخصصی بازار، ناشران و نهادهای مالی در سال 1398 به تصویب هیأت مدیره سازمان رسید.

زمانی سبزی با اشاره به اینکه رسیدگی به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای حرفه ‎ای ناهنجاری عمده مبتنی بر بروز جرم و تخلف در بازار سرمایه، شناسایی خلاهای ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوت زنی در بازار سرمایه/ تخلفات را گزارش دهید

سوت زنی در بازار سرمایه/ تخلفات را گزارش دهید