مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 10:252021-06-15بين الملل

تجمع حامیان «ایناندا» در بیشکک


پس از گذشت چندین روز از ناپدید شدن «ارخان ایناندا» ، بنیانگذار شبکه آموزشی مدارس «ساپات» در قرقیزستان، طرفداران وی در بیشکک تجمع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، پس از گذشت چندین روز از ناپدید شدن  ارخان ایناندا ، بنیانگذار شبکه آموزشی مدارس ساپات در قرقیزستان، طرفداران وی در بیشکک تجمع کردند.

سازمان بین المللی حقوق بشر (HRW) از مقامات قرقیزستان خواست تا در مورد ناپدید شدن ارخان ایناندا که اول ژوئن 2021 در بیشکک ناپدید شد، تحقیق کنند.

این سازمان نگران است که بنیانگذار شبکه آموزشی مدارس ساپات را به زور به ترکیه تبعید کنند، جایی که می تواند با بد رفتاری یا شکنجه محاکمه غیرعادلانه شود.

به گفته گروه حقوق بشر، این شهروند ترکیه و قرقیزستان، به احتمال زیاد به دلیل ارتباط با گروه فتح الله گولن مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت.

طی چند سال گذشته، ترکیه از قرقیزستان خواسته است تا شبکه مدارس ساپات و دانشگاه بین المللی آلا-توو را ببندد و ادعا می کند که آنها با گولن ارتباط دارند.

آنکارا وی را مسئول کودتای نافرجام سال 2016 می داند، اما وی این موضوع را انکار می کند.

این در حالی است که سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان در نشست مطبوعاتی خود پس از سفر به ترکیه، به سوال خبرنگار قرقیزی در مورد اینکه در جلسه سران دو کشور این موض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع حامیان «ایناندا» در بیشکک

تجمع حامیان «ایناندا» در بیشکک