مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 10:052021-06-15دانش

صعود 66 پله ای دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی دانشگاهی لایدن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام رتبه بندی دانشگاهی لایدن (CWTS Leiden Ranking) از معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاهی است که ملاک ورود به آن، - دانشگاه ارومیه برای اولین بار در سال 2020 موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به نظام رتبه بندی دانشگاهی لایدن شد و در سال 2021 با صعود 66 پله ای جایگاه خود را در آن بهبود بخشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نظام رتبه بندی دانشگاهی لایدن (CWTS Leiden Ranking) از معتبرترین نظام های رتبه بندی دانشگاهی است که ملاک ورود به آن، عملکرد یا تاثیرگذاری علمی دانشگاه ها بر اساس گزارش پایگاه استنادی Web of Science است و درخواست یا داده های خوداظهاری دانشگاه ها در ورود به آن هیچگونه نقشی ندارد.

دانشگاه ارومیه برای اولین بار در سال 2020 موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به این نظام رتبه بندی شد و در سال 2021 با صعود 66 پله ای جایگاه خود را در آن بهبود بخشیده است.

در مجموع 36 دانشگاه (شامل دانشگا های علوم پزشکی، جامع و صنعتی) از کشور موفق به حضور در این رتبه بندی شده اند و در مقایسه با سال 2020 تعداد دانشگاه حاضر از ایران افزایشی را شامل نشده است.

در این نظام رتبه بندی برخلاف دیگر نظام ها، رتبه واحدی به دانشگاه ها داده نمی شود بلکه با توجه به چهار شاخص اصلی یعنی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود 66 پله ای دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی دانشگاهی لایدن

صعود 66 پله ای دانشگاه ارومیه در نظام رتبه بندی دانشگاهی لایدن