مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 09:502021-06-15بين الملل

نظریه پرداز آمریکایی: تفاوتی بین سیاست بایدن با ترامپ در قبال چین وجود ندارد


«جان مرشایمر» استاد روابط بین الملل در دانشگاه شیکاگو و بنیان گذار نظریه «رئالیسم تهاجمی» معتقد است که سیاست جو بایدن و دونالد ترامپ در قبال چین، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک استاد دانشگاه آمریکایی و نظریه پرداز شناخته شده روابط بین الملل معتقد است، مواضع چین از پروفسور جان مرشایمر درباره تنش ها در روابط آمریکا و چین و دلیل اصلی این سردی روابط سوال کرد.

مجری این شبکه چین از میهمان آمریکایی خود سوال کرد: شما رویکرد جو بایدن در قبال چین را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا در ادامه ی سیاست های ترامپ است؟ استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو در جواب به این سوال گفت: تقریبا در ادامه سیاست های ترامپ است.

خیلی جالب است که بسیاری از افراد فکر می ‎کردند وقتی بایدن عهده دار منصب (ریاست جمهوری) شود او به خط مشی دولت (بیل) کلینتون، (جورج) بوش (پسر) و اوباما برخواهد گشت، دولتی که در آن معاون رییس جمهور بود .

جان مرشایمر ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که ما به جای سیاست مهار که ترامپ دنبال آن بود به سیاست تعامل برخواهیم گشت اما اتفاقی که افتاد این بود که بایدن تا حد زیادی در مسیر دونالد ترامپ سلف خود گام برداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظریه پرداز آمریکایی: تفاوتی بین سیاست بایدن با ترامپ در قبال چین وجود ندارد

نظریه پرداز آمریکایی: تفاوتی بین سیاست بایدن با ترامپ در قبال چین وجود ندارد