مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 09:152021-06-15اجتماعي

65 هزار هکتار از اراضی همدان مستعد بیابانی شدن


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با توجه به شرایط فعلی ناشی از کاهش بارندگی ها و بروز پدیده خشکسالی طی دو دهه اخیر، 65 هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن است که 26 هزار هکتار آن در اراضی ملی قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز به مناسبت هفته محیط زیست مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی استان همدان از طرح بیابان زدایی 225 هکتاری روستای گندجین کبودراهنگ بازدید کردند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در این بازدید اظهار کرد: در طرح بیابان زدایی، اراضی روستای گندجین با کاشت گونه اتریپلکس که مقاوم در برابر کم آبی است، از خطر فرسایش بادی و بیابانی شدن در امان می ماند.

اسفندیار خزایی بیان کرد: تقویت و افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، جلوگیری از پیشروی بیابان و تولید گرد و غبار از جمله اقدامات سال های اخیر در راستای جلوگیری از بیابانی شدن مراتع استان همدان در حوزه شهرستان کبودراهنگ است که مورد اقبال و همراهی مطلوب و موثر مردم محلی نیز واقع شده است.

وی گفت: بیش از 122 هکتار در محدوده روستای شاوه شهرستان کبودراهنگ با طرح بیابان زدایی حفاظت می شود که با پیشرفت منطقی و مطلوبی در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 هزار هکتار از اراضی همدان مستعد بیابانی شدن

65 هزار هکتار از اراضی همدان مستعد بیابانی شدن