مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 08:452021-06-15بين الملل

هنوز برای صحبت درباره لغو تحریم های پروژه نورد استریم زود است


وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به نرم شدن موضع آمریکا در قبال روسیه، عنوان داشت که با این وجود هنوز زود است که درباره لغو تحریم های پروژه گاری نورد استریم 2 صحبت شود.

- به نقل از بلومبرگ، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، با توجه به نرم شدن نسبی مواضع آمریکا در قبال روسیه و در پیش بودن دیدار روسای جمهور این دو کشور عنوان داشت: معتقدم هنوز زود است که درباره لغو تحریم های پروژه گازی نورد استریم 2 صحبت کنیم.

ماس در ادامه گفت: اینکه گفته می شود آمریکا تصمیم دارد تا تحریم های اعمال شده علیه شرکت های فعال در پروژه نورد استریم 2 را لغو کند، اقدام سازنده ای است.

آمریکا به شدت با پروژه نورد استریم 2 که قرار است گاز روسیه را به اروپا برساند مخالف است و در همین رابطه برای توقف پروژه ضمن فشار بر کشورها تحریم هایی را نیز علیه شرکت های فعال در این زمینه اعمال کرده است.

آمریکا اخیرا 13 کشتی روسی که با پروژه نورد استریم 2 در ارتباط بودند را در لیست سیاه قرار داد اما یک شرکت سوییسی را که پیشتر در این رابطه تحریم کرده بود از لیست تحریم ها خارج کرد.

در چنین شرایطی روسای جمهور آمریکا و روسیه قرار است در ژنو دیدار کنند و همین امر موجب شده تا مقامات دو کشور از لحن تندی که در ماه های گذشته علیه یکدیگر داشتند فاصله بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز برای صحبت درباره لغو تحریم های پروژه نورد استریم زود است

هنوز برای صحبت درباره لغو تحریم های پروژه نورد استریم زود است