مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 05:202021-06-15سياسي

نشست امروز سودان و جنبش مردمی شمال برای امضای توافق صلح


شورای حاکمیتی سودان از برگزاری نشست تعیین کننده امروز (سه شنبه) خارطوم و جنبش مردمی شمال برای امضای توافقنامه صلح میان دو طرف خبر داد.

- شورای حاکمیتی سودان از برگزاری نشست تعیین کننده امروز (سه شنبه) خارطوم و جنبش مردمی شمال برای امضای توافقنامه صلح میان دو طرف خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای حاکمیتی سودان در بیانیه ای اعلام کرد که امروز نشست تعیین کننده ای برای امضای توافقنامه صلح میان خارطوم و جبهه مردمی شمال با میانجیگری سودان جنوبی برگزار می شود.

در همین راستا، توت قلواک، مشاور امور امنیتی رییس جمهوری سودان جنوبی درباره نشست امروز نمایندگان خارطوم و جنبش مردمی شمال به رهبری عبدالعزیز الحلو اظهار کرد: توافق شد که جلسه تعیین کننده باشد به این معنی که یا توافق نامه را امضا می کنیم یا مذاکرات را بیشتر خواهیم کرد.

وی افزود، مساله اصلی مربوط به رابطه دین و دولت است که با امضای توافق اصول میان عبدالفتاح البرهان، رییس شورای حاکمیتی سودان و الحلو در جوبا حل و فصل شد.

پس از اینکه مذاکرات بین خارطوم و جنبش مردمی شمال به رهبری عبدالعزیز الحلو به نتیجه ای نرسید، اخیرا سودان جنوبی، میانجی این مذاکرات از تمدید این مذاکرات به مدت یک هفته خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست امروز سودان و جنبش مردمی شمال برای امضای توافق صلح

نشست امروز سودان و جنبش مردمی شمال برای امضای توافق صلح