مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 05:052021-06-15پزشكي

چرا «کووایران برکت» نیاز به مجوز بهداشت جهانی ندارد؟


رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه برای آغاز واکسیناسیون گسترده با واکسن های ایرانی، مجوز سازمان غذا و دارو کفایت می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سیدعلیرضا ناجی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن ها و اینکه آیا نیاز به تاییدیه سازمان بهداشت جهانی برای تزریق واکسن در کشور داریم یا خیر؟، گفت: اینکه واکسن تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را داشته باشد، یک اصل نیست.

واکسن مقوله ای است که هر کشور برای خود یک سری قوانین و مقررات مشخص دارد که اگر واکسن بر آن اساس پیش برود، می تواند مجوز مصرف بدهد.

همانطور که سایر واکسن هایی خارجی هم که شاید جدیدا مجوز سازمان جهانی بهداشت را اخذ کردند، مجوزهای کشور خودشان را داشتند و مصرف کردند و کشورهای دیگر هم بر اساس آن مجوزها و اطلاعاتی که از کشور سازنده گرفتند، واکسن را مورد مصرف قرار دادند.

وی افزود: به طور مثال واکسن هایی مثل فایزر و مدرنا و آسترازنیکا که در کشور خودشان مجوز صادر کردند، بعدا از سازمان جهانی بهداشت مجوز گرفتند و خیلی از کشورهای اروپایی برای مصرف آنها جداگانه واکسن های ذکر شده را در قوانین خود آوردند و سپس مصرف کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «کووایران برکت» نیاز به مجوز بهداشت جهانی ندارد؟

چرا «کووایران برکت» نیاز به مجوز بهداشت جهانی ندارد؟