مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 04:552021-06-15بين الملل

توافق انگلیس با اسپانیا و ترکیه بر سر تقویت روابط


دفتر مطبوعاتی بوریس جانسون اعلام کرد، این نخست وزیر انگلیس در جریان دو دیدار جداگانه با نخست وزیر اسپانیا و رییس جمهور ترکیه درحاشیه اجلاس ناتو در شهر بروکسل، - با آنها بر سر تقویت روابط دوجانبه توافق کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این بیانیه رسمی، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و پدرو سانچز، همتای اسپانیایی وی درخصوص توافق حاصل شده در 31 دسامبر درباره جبل الطارق بعد از خروج انگیس از اتحادیه اروپا به بحث پرداخته و موافق بودند که این توافق به ارائه یک چارچوب کاری برای یک توافق آینده پرداخته و تاکید کردند هم لندن و هم مادرید در موفقیت این منطقه برون مرزی انگلیس نقشی برای ایفا کردن دارند.

نخست وزیر انگلیس درخصوص مناقشه فعلی میان کشورش و اتحادیه اروپا بر سر اجرای پروتکل مربوط به ایرلند شمالی از یافتن یک راه پیشرفت سازنده که هم توافق صلح 1998 و هم تمامیت ارضی بریتانیا را حفظ کند، حمایت کرد.

او همچنین با رجب طیب اردوغان بر سر تلاش برای تعمیق روابط میان انگلیس و ترکیه در قبال طیفی از حوزه ها از جمله تجارت و دفاع و بر سر اهمیت شکست دادن کووید-19 و از سر گیری تجارت بین هر دو کشور توافق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق انگلیس با اسپانیا و ترکیه بر سر تقویت روابط

توافق انگلیس با اسپانیا و ترکیه بر سر تقویت روابط