مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 خرداد 1400 ساعت 04:302021-06-15فرهنگي

بنای تاریخی اداره قدیم دادگستری فریمان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بنای تاریخی اداره دادگستری فریمان به شماره 280 و به تاریخ13 اسفند 1399 در فهرست آثار واجد ارزش ملی ایران به ثبت رسیده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بنای تاریخی اداره دادگستری فریمان به شماره 280 و به تاریخ13 اسفند 1399 در فهرست آثار واجد ارزش ملی ایران به ثبت رسیده است.

ابوالفضل مکرمی فر در گفت وگو با ایسنا در خصوص بنای این اثر تاریخی اظهار کرد: این ساختمان اداره قدیم دادگستری یا همان عدلیه قدیم بوده و درمحور تاریخی شهر فریمان، خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی و روبروی بوستان قدیمی این محور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این بنا مربوط به دوره پهلوی اول است و نام گذاری اثر به نام اداره دادگستری به دلیل کاربری اداری آن در زمان احداث است، البته اکنون از این فضا به صورت موقت برای آموزشی و مهدکودک استفاده می شود.

مکرمی فر عنوان کرد: این بنا نیز مانند سایر بناهای محور تاریخی شهر فریمان با طراحی مهندسان آلمانی و مشارکت سازنده های ایرانی در دهه دوم سده حاضر ساخته شده و جزو نخستین سازه های بتنی در ایران است.

محمود طغرایی، مسئول دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز در مورد مشخصات این اث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای تاریخی اداره قدیم دادگستری فریمان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

بنای تاریخی اداره قدیم دادگستری فریمان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد