مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 14:502021-06-14بين الملل

تایید اعدام 12 تن از رهبران اخوان المسلمین مصر


دادگاه استیناف مصر عصر دوشنبه حکم اعدام 12 نفر از رهبران اخوان المسلمین را تأیید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی این 12 نفر به سازماندهی تحصن در میدان رابعه عدویه و تجمعات مردمی در حمایت از محمد مرسی رییس جمهوری پیشین مصر متهم شده بودند.

براساس دادگاه استیناف مصر، حکم اعدام عبدالرحمن البر ، محمد بلتاجی ، صفوت حجازی ، اسامه یاسین ، احمد عارف ، ایهاب وجدی محمد ، محمد عبدالحی ، مصطفی عبدالحی الفرماوی ، احمد فاروق کامل ، هیثم السید العربی ، محمد محمود علی زنانی و عبدالعظیم ایراهیم محمد تأیید شد.

این دادگاه همچنین احکام صادره شده علیه 31 متهم دیگر در این پرونده را که به اسامی آنها اشاره نشده است، از اعدام به حبس ابد کاهش داد.

پرونده این اتهام به موضوع تحصن هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین در میدان رابعه عدویه در منطقه نصر شهر قاهره و در اعتراض به کودتای نظامی عبدالفتاح السیسی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آن زمان مصر علیه محمد مرسی رییس جمهوری فقید این کشور برمی گردد.

دولت السیسی پس از به قدرت رسیدن در سال 2013 گروه اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی نامید و دادگاه این کشور بیشتر رهبران آن را محاکمه کرد که برخی از آنها به اعدام، برخی به حبس ابد محکوم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایید اعدام 12 تن از رهبران اخوان المسلمین مصر

تایید اعدام 12 تن از رهبران اخوان المسلمین مصر