مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 14:052021-06-14فناوري

آنالیز مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف امکان ‎پذیر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، گرماسنجی روبشی تفاضلی موسوم به DSC یکی از انواع ادوات تجزیه حرارتی است که در شیمی کاربرد فراوان دارد و برای تعیین تغییرات آنتالپی و مقدار ظرفیت گرمایی ویژه در یک واکنش شیمیایی، - شرکت تجهیزات سازان پیشتاز اقدام به ساخت دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی مجهز به حسگر با حساسیت بالا کرده که قادر به آنالیز موادی با آنتالپی کم مانند مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، گرماسنجی روبشی تفاضلی موسوم به DSC یکی از انواع ادوات تجزیه حرارتی است که در شیمی کاربرد فراوان دارد و برای تعیین تغییرات آنتالپی و مقدار ظرفیت گرمایی ویژه در یک واکنش شیمیایی، خواه واکنش گرماگیر یا واکنش گرمازا، به کار می رود.

در گرماسنجی روبشی تفاضلی، حسگرها یکی از اجزای کلیدی سیستم محسوب می شوند زیرا تعیین کننده کیفیت اندازه گیری هستند؛ حساسیت بیشتر به معنای امکان شناسایی تغییرات حرارتی کوچکتر در نمونه و یا بر عکس استفاده از مقادیر کمتر نمونه برای آنالیز است.

برای این منظور شرکت تجهیزات سازان پیشتاز اقدام به ساخت دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی مجهز به حسگر با حساسیت بالا کرده که قادر به آنالیز موادی با آنتالپی کم مانند مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنالیز مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف امکان ‎پذیر شد

آنالیز مواد بیولوژیکی، دارویی و الیاف امکان ‎پذیر شد