مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 11:352021-06-14اقتصادي

گفتمان جدید صنایع دستی در راه است/تاکید ایوبی بر تغییر ذائقه مردم


دومین مراسم بزرگداشت «روز جهانی صنایع دستی» عصر یکشنبه 23 خرداد، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و هنرهای سنتی در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

- دومین مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی عصر یکشنبه 23 خرداد، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی و هنرهای سنتی در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشاهد ریزش فراگیر آنها بودیم.

سیف اللهی به مشکلات معیشتی که برای هنرمندان این عرصه وجود دارد پرداخت و تصریح کرد: بیمه تأمین اجتماعی و عدم اعتبار مجدد آن از سوی دولت، مشکلات و موانع موجود در صادرات، تأخیر 4 ساله در حمایت از استادکاران از سال 1396 تاکنون، عدم توجه به حوزه فرش و بازاریابی، ضعف در برگزاری نمایشگاه ها که موجب هزینه گزاف برای هنرمند این عرصه می شود، پرداخت وام های 6 و 12 درصد که فشار زیادی را بر تولیدکنندگان این عرصه وارد آورده، از جمله مشکلات و موانعی هستند که برای این قشر وجود دارند.

هنوز ارزش صنایع دستی را در تولید ناخالص ملی، درک نکرده ایم در ادامه این مراسم، غلامرضا منتظری نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس به سخنرانی پرداخت و گفت: مسجد نخستین دانشگاه است که انسان را به رشد و بالندگی فرا می خواند و فرهنگ را به وجود می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتمان جدید صنایع دستی در راه است/تاکید ایوبی بر تغییر ذائقه مردم

گفتمان جدید صنایع دستی در راه است/تاکید ایوبی بر تغییر ذائقه مردم