مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 11:352021-06-14بين الملل

انتظار پیش رفت از اولین ملاقات بایدن و اردوغان نداشته باشید


یک رسانه غربی با اشاره به در پیش بودن دیدار روسای جمهور آمریکا و ترکیه عنوان داشت که نمی توان انتظار پیش رفت از این دیدار داشت.

- به نقل از رویترز، جو بایدن و رجب طیب اردوغان روسای جمهور آمریکا و ترکیه، امروز دوشنبه در بروکسل با یکدیگر دیدار و درباره مسائل موجود میان دو کشور از جمله تنش های بوجود آمده بر سر اقدام آنکارا در خرید سامانه اس 400 از روسیه، گفتگو می کنند با این وجود اما نمی توان انتظار پیش رفت چندانی از این گفتگو داشت.

شدت تنش های میان ترکیه و آمریکا در یک سال اخیر به حدی بوده که حتی ناتو را تحت تاثیر قرار داد.

ترکیه بعد از ایالات متحده دومین ارتش بزرگ ناتو را در اختیار دارد اما اختلاف نظرها درمورد سوریه، حقوق بشر، رفتار با ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی و تنش ها در شرق مدیترانه همه روابط آنها را متشنج کرده است.

در چنین شرایطی بایدن بعد از رسیدن به مقام ریاست جمهوری کشتار ارامنه را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخته، از وضعیت حقوق بشر در ترکیه انتقاد کرده و لحن سردتری را در مقایسه با دونالد ترامپ در برابر اردوغان بکار گرفت.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مورد دیدار امروز اردوغان و بایدن گفت: روسای جمهعور آمریکا و ترکیه که در اجلاس ناتو در بروکسل شرکت کرده اند، در اولین دیدار مستقیم خود از زمان رسیدن با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار پیش رفت از اولین ملاقات بایدن و اردوغان نداشته باشید

انتظار پیش رفت از اولین ملاقات بایدن و اردوغان نداشته باشید