مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 11:252021-06-14اقتصادي

افزایش صد درصدی کشت گشنیز در نهاوند/ ایجاد کارگاه های فراوری گشنیز


مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از افزایش 100 درصدی کشت گشنیز در این شهرستان خبر داد و گفت: زمینه استقرار کارگاه های فراوری این محصول برای جلوگیری از خام فروشی مهیا شده است.

- کریم حاج باباعلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از مراکز عمده کشت گشنیز در کشور است که تا سال گذشته بیش از 60 درصد مجموع تولیدات کشور را انجام داده و با افزایش 100 درصدی این میزان به 90 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد سطح زیر کشت گشنیز در استان مربوط به شهرستان نهاوند و مابقی به دیگر شهرستان ها مربوط می شود گفت: متاسفانه گشنیر تولیدی به علت نداشتن دستگاه و کارخانه های فرآوری مناسب در استان، به شکل خام به خارج از کشور صادر و سود آن نصیب دیگر کشورها می شود که البته زمینه استقرار کارگاه های فراوری در شهرستان فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از افزایش 100 درصدی کشت این محصول در سال زراعی گذشته خبر داد و افزود: طی سال گذشته 5 هزار و 600 هکتار از مزارع شهرستان به کشت گشنیز اختصاص یافت که امسال این رقم با افزایش صد درصدی به 11 هزار و 500 هکتار رسیده است.

وی از آغاز برداشت گشنیز در نهاوند خبر داد و گفت: در راستای بالا بردن کیفیت محصول امسال برداشت محصول در این شهرستان به صورت  مکانیزه صورت می گیرد که پیش بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش صد درصدی کشت گشنیز در نهاوند/ ایجاد کارگاه های فراوری گشنیز

افزایش صد درصدی کشت گشنیز در نهاوند/ ایجاد کارگاه های فراوری گشنیز