مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 09:102021-06-14سياسي

آغاز اولین ماموریت علمی مریخ نورد استقامت


مریخ نورد استقامت (Perseverance) متعلق به ناسا که چندی پیش فرودی موفقیت آمیز بر سطح سیاره سرخ داشت، اکنون اولین ماموریت علمی خود را در دهانه جزرو آغاز می کند.

- مریخ نورد "استقامت"(Perseverance) متعلق به ناسا که چندی پیش فرودی موفقیت آمیز بر سطح سیاره سرخ داشت، اکنون اولین ماموریت علمی خود را در دهانه "جزرو" آغاز می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، مریخ نورد استقامت ناسا پس از شروع پر سر و صدای زندگی خود در سیاره مریخ که شامل فرودی موفقیت آمیز، ضبط و ارسال اولین تصاویر و ضبط اولین صوت مریخ در تاریخ که البته هیچ صدایی ضبط نشد و این کار به چند ماه بعد موکول شد، همچنین تولید اولین اکسیژن در جهانی دیگر و پشتیبانی از نخستین بالگرد فرازمینی موسوم به نبوغ (Ingenuity) در طول پروازهای تاریخ ساز خود، اکنون آماده شروع ماموریت های علمی خود است.

این ربات اکنون محل فرود خود در دهانه جزرو (Jezero) را ترک کرده است تا ماموریت اصلی علمی خود را آغاز کند، جایی که در جستجوی نشانه هایی از حیات میکروبی باستانی در سیاره سرخ و در بستر یک دریاچه خشک شده قدیمی خواهد بود.

استقامت در تاریخ اول ژوئن محل فرود خود را ترک کرد و به سمت جنوب دهانه جزرو حرکت کرد، جایی که اولین توقف آن یک چشم انداز زیبا و دیدنی است که در تصویر خبر قابل مشاهده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اولین ماموریت علمی مریخ نورد استقامت

آغاز اولین ماموریت علمی مریخ نورد استقامت