مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 خرداد 1400 ساعت 06:252021-06-14اقتصادي

کاهش 40 درصدی تولید علوفه در عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی طی امسال


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از کاهش 40 درصدی تولید علوفه در عرصه های منابع طبیعی استان به علت وقوع خشکسالی طی امسال خبر داد.

- وحید در نشست خبری که 24 خرداد ماه در محل این اداره کل برگزار شد، گفت: ظرفیت میزان تولید علوفه در این استان تا حدود 120 هزار تن است که خشکسالی و کاهش شدید بارندگی ها موجب شده تولید علوفه با مقدار 55 هزار تن کاهش یابد.

وی افزود: زمانیکه میزان تولید علوفه در مراتع کاهش می یابد، فشار دام برای چرا بر روی عرصه ها زیادتر می شود که نتیجه آن امر بیابان زایی است.

وحید با بیان اینکه سیاست ها در حوزه دامپروی، افزایش تعداد دام است، ادامه داد: ما هدف از اجرای این طرح توسعه دامداری به صورت صنعتی است نه به صورت داشتی و رمه گردانی.

وی اظهارکرد: دام های موجود در خراسان شمالی دو نیم و تا سه برابر بیشتر از ظرفیت مراتع استان هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سطح عرصه های بیابانی در این استان 180 هزار هکتار است، بیان کرد: از این مساحت، چهار هزار هکتار کانون بحرانی است.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده کانون های بحرانی عرصه های بیابانی استان افزایش نیافته است و حتی رو به کاهش بوده است، بطوریکه خراسان شمالی از لحاظ شاخص های بیابان زدایی جزء استان های برتر در کشور بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی تولید علوفه در عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی طی امسال

کاهش 40 درصدی تولید علوفه در عرصه های منابع طبیعی خراسان شمالی طی امسال